Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Цими днями керівник юридичної приймальні Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Наталія Піддубна презентувала керівництву Чернігівського окружного адміністративного суду результати проведення анкетування громадян – користувачів судових послуг, яке проводилось у приміщенні суду інтерв’юерами організації у період із 27 листопада по 30 грудня 2015 року включно.
Захід виконувався Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини за підтримки Проекту USAID “Справедливе правосуддя” в рамках реалізації проекту “Громадське дослідження рівня задоволеності громадян якістю функціонування судів Чернігівської області та Київського апеляційного адміністративного суду з використанням методології КГЗ”. Загальна мета проекту – покращення доступу громадян до суду та підвищення авторитету судової влади через виявлення та ефективне усунення недоліків в діяльності судів та проведення публічних заходів з підвищення авторитету судової влади.
В опитуванні відвідувачів щодо їх задоволення роботою Чернігівського окружного адміністративного суду за допомогою спеціальних анонімних анкет із декількома блоками запитань взяли участь 80 респондентів.
У ході реалізації проекту була зібрана та проаналізована інформація за такими параметрами як доступність суду, зручність та комфортність перебування в суді, повнота та ясність інформації, прийнятність витрат, пов’язаних зі зверненням до суду, доступність правової допомоги у разі необхідності, дотримання термінів судового розгляду, сприйняття роботи працівників апарату суду та сприйняття роботи судді.
За даними попередньо опрацьованих результатів оцінку якості роботи Чернігівського окружного адміністративного суду “скоріше відмінно” виставили 83,5% опитаних, “відмінно” 8,9%,“так і н” 7,5%. З усіх пунктів громадяни виставили оцінку вище середньої – від 4 балів і вище (за п’ятибальною шкалою). Так, загалом обізнаними з роботою суддів та судів уцілому виявилися 37,5% опитаних, майже не обізнаними 31%, цілком обізнаними 28,8%, зовсім не обізнаними – 2,5% відповідно. Респондентами була відзначена зручність та повнота відображення інформації на офіційному веб-сайті суду (4,7%), старанність у роботі працівників апарату суду оцінена на 4,3%. Рішення суду по справі вважають добре обґрунтованими 4,5% відвідувачів суду, такий же відсоток опитаних вважають виклад рішення суду легкою та доступною для розуміння мовою. Враження відвідувачів від візиту до суду у порівнянні з їх очікуваннями у 76% відповідають очікуванням, у 15% - кращі, ніж очікували, у 9% гірші очікуваних. При висловленні конкретних змін, які необхідні для покращення роботи суду, учасники анкетування висловилися за покращення облаштування суду, поліпшення умов перебування в суді, крім того більш ніж 50 % побажань респондентів стосувалось ремонту будівлі та приміщень суду.
- Усі критичні зауваження та побажання, висловлені відвідувачами суду, будуть враховані, - запевнив голова Чернігівського окружного адміністративного суду Віталій Добрянський. - Суд зацікавлений у тому, щоб громадяни, які звернулися за захистом своїх прав, покинули приміщення із відчуттям торжества справедливості. Цього можна досягти, насамперед, законними та справедливими судовими рішеннями, але не менш важливими є комфорт, ввічливість працівників, доступність інформації, дотримання процесуальних строків тощо. Чернігівський окружний адміністративний суд зацікавлений у реалізації даного проекту, тому всі висловлювання і побажання відвідувачів будуть взяті до уваги й розглядатимуться як рекомендації для подальшої роботи.
За словами керівника юридичної приймальні Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Наталії Піддубної вже найближчим чсом буде проведено круглий стіл із обговорення отриманих результатів опитування, за результатами якого буде видано та оприлюднено відповідний звіт.