flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Електронна форма декларування

23 вересня 2016, 13:38

            З 15 серпня 2016 року високопосадовці почнуть заповнювати електронну форму декларації, яка  значно зручніша та більш повна за попередній паперовий варіант, хоча й налічує 16 розділів - проти існуючих 6. Декларація містить підказки, варіанти відповідей, що значно спростить процес заповнення і подання декларації.

Як  повідомили в Національному агентстві з питань запобігання корупції, заповнення такої декларації буде зручнішим, оскільки в е-декларації є можливість збереження чернетки  і використання раніше поданих декларацій для створення нових.

В е-декларації залишається декларування доходів, нерухомого майна, транспортних засобів, видатків тощо. З’являються нові розділи про об’єкти незавершеного будівництва, нематеріальні активи, бенефіціарну власність у юридичних особах та на майно, членство в громадських об’єднаннях та їхніх органах, роботу за сумісництвом. Суттєві зміни стосуються декларування предметів розкоші (цінного рухомого майна) – суб’єкти декларування повинні вказати всі речі, які коштують понад 100 мінімальних зарплат, встановлених на 1 січня звітного року (для декларацій за 2015 рік – це сума більше 121 800 гривень). Визначення членів сім’ї суб’єкта декларування не змінилося порівняно з попереднім Законом “Про засади запобігання і протидії корупції”.

На початку форми декларації буде розміщений текст пам’ятки щодо її заповнення. Для подання декларації кожен суб’єкт декларування повинен зареєструватися в Реєстрі декларацій на веб-сайті НАЗК та пройти електронну ідентифікацію за допомогою власного електронного цифрового підпису або BankID. Після цього суб’єкт декларування отримує доступ до свого персонального електронного “кабінету” в системі Реєстру декларацій. Отримати ЕЦП можна у центрах сертифікації ключів Мін’юсту або в інших акредитованих центрах. Для цього потрібно звернутися до відповідальної особи органу, в якому працює декларант.

Структура е-декларації включає такі розділи:

 

1) Тип декларації та період; 

2) Інформація про суб’єкта декларування та інформація про членів сім’ї суб’єкта декларування;

3) Об’єкти нерухомості;

4) Об’єкти незавершеного будівництва;

5) Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів);

6) Цінне рухоме майно - транспортні засоби;

7) Цінні папери;

8) Корпоративні права;

9) Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени йогосім’ї;

10) Нематеріальні активи;

11) Доходи;

12) Грошові активи;

13) Фінансові зобов'язання;

14) Видатки та правочини суб’єкта декларування;

15) Робота за сумісництвом суб’єкта декларування;

16) Членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах.

 

Згідно рішення НАЗК  з 15 серпня цього року запрацює  система для подання декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані посадовими особами, які згідно зі статтею 50 Закону України “Про запобігання корупції” займають відповідальне та особливо відповідальне становище. Протягом 60 календарних днів - до 13 жовтня 2016 року (включно), високопосадовці мають подати щорічні декларації за 2015 рік.

Всі інші суб’єкти деларування почнуть подавати свої декларації та повідомлення в електронній формі з 1 січня 2017 року. До того моменту вони подають декларації за формою і процедурою, які визначені.