flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану обліково-статистичної роботи Чернігівського окружного адміністративного суду за 2012 рік

          На виконання вимог листа Державної судової адміністрації України від 25.12.2012р. № 15-7350/12 проаналізовано стан обліково-статистичної роботи Чернігівського окружного адміністративного суду за 2012 рік.

 
Даний аналіз проведено за період роботи з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2012 року.
 
Метою даного аналізу є дослідження організаційного забезпечення роботи суду щодо ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку; з'ясування стану ведення аналітичної роботи, виконання планів роботи суду; впровадження програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів для встановлення загальних рис та тенденцій аналізуємої ділянки роботи, виявлення недоліків та внесення пропозицій по їх усуненню.
 
Обліково-статистична робота в Чернігівському окружному адміністративному суді впродовж 2012 року здійснювалася відділами документального забезпечення і організаційного забезпечення та аналітично-статистичної роботи.
 
Відповідно до Положення про відділ документального забезпечення, затвердженого наказом керівника апарату суду від 01 лютого 2012 року №5-д основним завданням відділу є організація документообігу у суді.
 
На відділ організаційного забезпечення та аналітично-статистичної роботи покладено наступні завдання - забезпечення ведення судовоїстатистики; підготовка аналітичних матеріалів за напрямками діяльності суду; здійснення моніторингу направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, дотримання строків їх направлення; забезпечення реєстрації, обліку звернень громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та контроль за їх виконанням; забезпечення доступу до публічної інформації в суді.
 
Протягом 2012 року документообіг у Чернігівському окружному адміністративному суді здійснювався за допомогою комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» (далі - КП «ДСС»), окрім реєстрації вихідної кореспонденції. Реєстрація справ і матеріалів в КП «ДСС» здійснювалася працівниками відділу документального забезпечення. Обліково-інформаційні картки створювалися на кожну адміністративну справу, велися виключно в електронному варіанті з подальшим роздрукуванням та формуванням у відповідні картотеки. Категорії справ визначалися відповідно до Класифікатора категорій адміністративних справ, затвердженого рішенням Ради суддів адміністративних судів України від 26.11.2010 року № 93. Начальником відділу безпосередньо здійснювався контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи документообігу суду достовірних даних, відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду.
Формування статистичних звітів здійснювалося за допомогою програми "Генератор звітів" в автоматичному режимі. Зокрема, за результатами роботи суду у першому півріччі 2012 року автоматично сформовано статистичні звіти форми №№2а,3,4, які надіслані до Державної судової адміністрації України та до відома - Київському апеляційному адміністративному суду.
З метою покращення стану обліково-статистичної роботи впродовж 2012 року проведено комплекс навчальних заходів для підвищення професійного рівня працівників апарату суду, спрямованих на вдосконалення роботи в цьому напрямку:
 
- ознайомлення зі змінами до Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, покращення вмінь і навичок з питань діловодства та роботи в системі "ДСС", ознайомлення з національними стандартами Державної уніфікованої системи документації, тощо;
 
- участь у семінарах, проведених Державною судовою адміністрацією України, Вищим адміністративним судом України та Київським апеляційним адміністративним судом з питань передачі адміністративних справ до архіву суду; складання щомісячної довідки щодо навантаження на суддю; особливостей визначення категорій адміністративних справ; формування та складання статистичних звітів;
 
- участь у відеосемінарах по презентації нових версій КП «ДСС»;
 
- проведення оперативних нарад з працівниками відділів документального забезпечення і організаційного забезпечення та аналітично – статистичної роботи щодо реєстрації справ та матеріалів, які надходять до суду, відображення даних у обліково–статистичних картках та в КП «ДСС», визначення категорій справ, про що здійснені відповідні записи в Журналі обліку внутрішнього навчання.
 
Крім того відділом організаційного забезпечення та аналітично–статистичної роботи у звітному періоді також формувалися такі статистичні дані як:
а) щомісячні довідки щодо навантаження на суддю, які подавалися до Київського апеляційного адміністративного суду,
 
б) щотижневі довідки про кількість та стан розгляду справ, що подавалися голові суду та його заступникам.
Ведення аналітичної роботи в суді здійснювалося з урахуванням заходів, запланованих на відповідний період, завдань Вищого адміністративного суду України, Державної судової адміністрації України та керівництва суду.
На основі сформованого за І півріччя 2012 року статистичного звіту, проведено аналіз роботи суду по відправленню правосуддяЧернігівським окружним адміністративним судом, який бувпредметом обговорення на оперативній нараді при голові суду.
 
З метою забезпечення оперативного та якісного розгляду адміністративних справ у суді протягом звітного періоду здійснені узагальнення причин порушення процесуальних строків розгляду адміністративних справ за друге півріччя 2011 року та перше півріччя 2012 року та аналізувалися причини скасування та зміни судових рішень за друге півріччя 2011 року та перше півріччя 2012 року. Проведені узагальнення та аналізи обговорено на зборах суддів.
Під керівництвом заступника голови суду у 2012 році організовано та виконано узагальнення причин скасування судових рішень у справах за участю контрольно-ревізійного управління в Чернігівській області, аналіз судової практики строків звернення до адміністративного суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження та звільнення з публічної служби, узагальнення практики розгляду справ за позовом суб'єктів господарювання до органів державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, якими зменшено суму від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток. Проведені узагальнення судової практики та аналіз обговорено на нарадах суддів.
Зметою формування єдиної практики розгляду адміністративних справ та однакового і правильного застосування норм матеріального та процесуального права заступником голови суду проведені наради по обговоренню інформаційних листів Вищого адміністративного суду України та Київського апеляційного адміністративного суду, аналізи причин скасування та зміни рішень Чернігівського окружного адміністративного суду. Зміст порушень норм матеріального і процесуального права, які стали причиною скасування та зміни судових рішень в апеляційному порядку, доведено до відома усіх суддів, з метою їх недопущення в подальшому. Судді обізнані із правовими позиціями Верховного Суду України і Вищого адміністративного суду України та застосовують їх на практиці.
На виконання плану роботи Чернігівського окружного адміністративного суду на друге півріччя 2012 року проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян у І півріччі 2012 року, про що складено довідку, яка була предметом обговорення на нараді при голові суду за підсумками роботи за перше півріччя 2012 року.
Також в суді вжито всіх необхідних заходів для забезпечення доступу до публічної інформації. Реєстрація інформаційних запитів здійснювалася окремо від позовних заяв та звернень громадян. На веб-сайті суду щомісяця оприлюднювався звіт про розгляд інформаційних запитів.
З метою додержання секретарями судових засідань вимог Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах та строків передачі справ до канцелярії суду головним спеціалістом із судової статистики відділу організаційного забезпечення та аналітично – статистичної роботи проводився щомісячний моніторинг, за результатами якого складалися довідки, які обговорювалися на оперативних нарадах за участі керівника апарату суду та його заступника.
 
Вимоги щодо формування адміністративних справ у суді виконуються на належному рівні та відповідно до п.7.1. розділу 7 Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах. Питання ведення діловодства та оформлення документів, формування адміністративних справ поставлене на постійний контроль керівника апарату суду.
У відповідності з вимогами постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень» від 25.05.2006 р. № 740 (із наступними змінами і доповненнями) до Єдиного державного реєстру судових рішень надсилались копії всіх судових рішень виключно в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису.
 
Начальником відділу організаційного забезпечення та аналітично-статистичної роботи проводився моніторинг надіслання процесуальних документів до Єдиного державного реєстру судових рішень. Результати проведеного моніторингу систематично доводилися до відома керівництва суду для відповідного реагування.
 
На виконання вимог Указу Президента України «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» від 10.06.1997 року №503/97 (із наступними змінами і доповненнями) і наказу Державної судової адміністрації України «Про затвердження правил обліку нормативно-правових актів, законодавства та матеріалів судової практики в місцевих і апеляційних загальних судах, органах державної судової адміністрації України» від 10.02.2009 року № 11 (із наступними змінами і доповненнями) постійно вносилися зміни до контрольних примірників кодексів, своєчасно інформувалися судді, працівники апарату суду про зміни у чинному законодавстві. В першому півріччі 2012 року було придбано комплект збірників кодексів України з річним відслідковуванням змін для більш зручного використання в роботі.
 З метою забезпечення відкритості діяльності суду впродовж року здійснювалося наповнення офіційного веб-сайту суду шляхом розміщення інформації про організацію роботи суду, інформації для громадян та юридичних осіб (порядок прийому громадян, порядок доступу до публічної інформації, зразки документів, що подаються до суду, списки справ, призначених до розгляду, судовий збір). Ведеться сторінка «Статистичний та аналітичний огляд», на якій щомісячно викладаються статистичні дані про надходження та розгляд позовних заяв судом. Постійно ведеться робота щодо оновлення веб-сайту суду.
Підсумовуючи дане аналітичне дослідження стану здійснення обліково-статистичної роботи Чернігівським окружним адміністративним судом у 2012 році, необхідно відзначити, що організація роботи забезпечена на належному рівні. Всі заплановані заходи спрямовані на удосконалення обліково-статистичної роботи - виконані, що позитивно відобразилося на роботі суду загалом.