Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Звернення громадян є одним із засобів захисту прав та законних інтересів громадян. Це право закріплено у Конституції України. Так, у ст. 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів. В суді постійно здійснюється систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348.
До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду. Так, протягом І півріччя 2017 року на розгляд до Чернігівського окружного адміністративного суду надійшло 12 звернень. Всі вони надійшли від громадян в усній формі на особистому прийомі громадян головою суду. Питання, що порушувались заявниками на особистому прийомі голови суду, стосувались: визначення підсудності адміністративного позову та його оформлення, роз’яснення судового рішення, порядку виконання судового рішення, оформлення рахунків працівників суду в банках. Для порівняння, за аналогічний період 2016 року на розгляд до суду надійшло 36 звернень громадян, з яких 1 звернення надійшло в письмовій формі та 35 звернень в усній формі.
Керівництвом суду вживаються організаційні заходи для покращення роботи з розгляду звернень громадян, вирішення порушених в них питань та усунення причин їх виникнення.