Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Протягом 2-6 жовтня 2017 року в місті Києві Національна школа суддів України проводила підготовку суддів окружних адміністративних судів. Рівень професійної кваліфікації підвищували судді Чернігівського окружного адміністративного суду Дмитро Лобан та Людмила Поліщук.
Підготовку відкрив проректор з підготовки кадрів для судових органів Національної школи суддів України, суддя Верховного Суду України у відставці, заслужений юрист України Анатолій Костенко. Він ознайомив слухачів із програмою підготовки та зазначив, що ефективне функціонування судової системи, належний захист прав і свобод, високоякісний розгляд справ залежить від компетенції та рівня знань суддів, від підготовки та професійного рівня судді залежить правомірність та законність судових рішень. Анатолій Костенко розповів про сучасні технології навчання в Національній школі суддів України, зорієнтовані на підтримання та підвищення рівня кваліфікації діючих суддів. Проректор зазначив, що, враховуючи вимоги ст. 89 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, у межах підготовки буде проведено навчальні заходи, а саме: тренінг на тему: “Докази і доказування в адміністративному судочинстві” з наступним оцінюванням суддів та апробація тренінгу на тему: “Особливості застосування податкового та митного законодавства”. У ході підготовки судді візьмуть участь у засіданні круглого столу на тему: “Актуальні проблеми адміністративного судочинства в податкових спорах”, який організовано спільно з громадською організацією “Асоціація податкових радників”, Вищим адміністративним судом України, громадською організацією “Всеукраїнська асоціація адміністративних суддів” та платформою “Taxlink”.
У перший день підготовки суддя Конституційного Суду України у відставці, кандидат юридичних наук, заслужений юрист України Олександр Пасенюк розглянув принципи адміністративного судочинства як гарантію захисту прав людини та ознайомив присутніх із практикою Європейського суду з прав людини щодо застосування судами принципів адміністративного судочинства. Викладач детально зупинився на реформуванні судової системи, змінах до Конституції України та напрямках реформування законодавства.
Доцільною для використання в роботі була лекція доцента, кандидата філологічних наук Оксани Кабиш щодо українського ділового мовлення та мистецтва правового письма.
Заступник директора тестологічного центру Національної школи суддів України, суддя Вищого адміністративного суду України у відставці, заслужений юрист України, кандидат юридичних наук Михайло Цуркан зосередив увагу суддів на особливостях розгляду спорів щодо проходження публічної служби.
Суддя Вищого адміністративного суду України Любов Гончар запропонувала для обговорення проблемні питання щодо розмежування цивільної, адміністративної та господарської юрисдикції та розглянула особливості зміни підсудності адміністративних справ у зв’язку з проведенням антитерористичної операції.
Суддя Київського апеляційного адміністративного суду Олена Губська розкрила питання щодо перегляду судових рішень в адміністративних справах та надала правові висновки Верховного Суду України.
Суддя Київського апеляційного адміністративного суду Олена Ганечко у своєму виступі зупинилася на вивченні особливостей розгляду виборчих справ та справ, пов’язаних із процесом референдуму.
Суддя Вищого адміністративного суду України Олександр Ситніков звернув увагу на виправленні описок і очевидних арифметичних помилок у судовому рішенні та на роз’ясненні судового рішення як додаткового інструмента для забезпечення правильного та повного його виконання.
Радник з правових питань Управління Верховного комісара ООН у справах біженців Дмитро Плечко та начальник відділу організації спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді Національної школи суддів України, суддя Вищого адміністративного суду України у відставці, заслужений юрист України Олександр Гашицький розкрив проблемні питання, які виникають під час розгляду спорів, що стосуються статусу біженця та додаткового або тимчасового захисту.
Після обговорення кожної теми викладачі надавали вичерпні, професійні відповіді на запитання.
Загалом заняття були насичені виконанням ситуативних завдань, опрацюванням модельних справ, експрес-опитуванням з використанням клікерів, переглядом навчальних відео.