Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Для поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України «Про звернення громадян» Чернігівським окружним адміністративним судом з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, двічі на рік проводиться узагальнення роботи зі зверненнями громадян.
Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у ст. 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та спрямовується на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів. В суді постійно здійснюється систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348.
Облік звернень громадян ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
Протягом першого півріччя 2020 року на розгляд до Чернігівського окружного адміністративного суду надійшло 4 письмових звернення, з них 3 від фізичних осіб, 1 – від народного депутата України. За аналогічний період 2019 року на розгляд до суду надійшло 10 звернень, з них 6 письмових звернень (5 від фізичних осіб, 1 від юридичної особи) і 4 звернення від громадян в усній формі на особистому прийомі громадян керівництвом суду.
До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
З метою належної організації особистого прийому громадян у Чернігівському окружному адміністративному суді затверджені графіки прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на веб-сайті суду у складі веб-порталу Судова влада України. Ведеться журнал особистого прийому громадян.
З 12 березня 2020 року в Україні ввели карантин через спалах коронавірусу COVID-19, тому суд призупинив проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
Серед письмових звернень, що надійшли до суду протягом першого півріччя 2020 року, було 3 заяви та 1 депутатське звернення. Так, 20.01.2020 до суду надійшла заява громадянина П. на дії працівників суду щодо порушення порядку отримання документів, неправильного складання акту. 23.01.2020 заявнику надано роз’яснення з приводу отримання та оформлення поштової кореспонденції.
24.02.2020 ДСА України надіслала електронною поштою заяву І. Б. Денисенка стосовно недопущення заявника до приміщення суду, перевірки та притягнення до відповідальності працівників апарату суду. 03.03.2020 заявника повідомлено про відсутність в діях працівників апарату суду підстав для притягнення до відповідальності.
12.05.2020 поштою до суду надійшло депутатське звернення народного депутата України В.О. Дубіля щодо прискорення розгляду справи № 620/1472/20 у зв’язку з тяжкою хворобою позивача. 19.05.2020 заявнику роз’яснено про заборону втручання у діяльність судді щодо здійснення правосуддя.
25.05.2020 електронною поштою надійшла заява громадянина Б. щодо роз’яснення порядку здійснення судового контролю за виконанням судового рішення. 28.05.2020 заявнику роз’яснено порядок здійснення судового контролю за виконанням судового рішення.